Dagens Jenny
Jag och Jenny var igår på IKEA för att köpa lågenergilampor och lådor. Givetvis kunde vi inte stå emot lite impulsshopping och slog till på en storartad blomma.
Väl hemma inser vi att blomman står kvar i kassan varpå vi givetvis blir både besvikna och rasande.
Idag ringer Jenny till IKEA och lägger fram problemet med den betalda, men glömda växten. IKEA låter då meddela att blomman är i gott förvar och finns att hämta i infodisken.
I detta läge hade de flesta varit nöjda och glada över att blomman inte gått förlorad då vi faktiskt glömde den efter betalning. Jenny är inte som de flesta. Jenny frågar då lite lätt kritiskt:
"... men sköter infodisken om min blomma?"
Nu återstår att se hur IKEA skött blomman och hur Jenny reagerar om det eventuellt visar sig finnas ett visset blad eller liknande.
Väl hemma inser vi att blomman står kvar i kassan varpå vi givetvis blir både besvikna och rasande.
Idag ringer Jenny till IKEA och lägger fram problemet med den betalda, men glömda växten. IKEA låter då meddela att blomman är i gott förvar och finns att hämta i infodisken.
I detta läge hade de flesta varit nöjda och glada över att blomman inte gått förlorad då vi faktiskt glömde den efter betalning. Jenny är inte som de flesta. Jenny frågar då lite lätt kritiskt:
"... men sköter infodisken om min blomma?"
Nu återstår att se hur IKEA skött blomman och hur Jenny reagerar om det eventuellt visar sig finnas ett visset blad eller liknande.
2 kommentarer :
Hahaha! Fantastiskt! Jag ser framför mig hur infodisken vattnar, pratar med och tar hand om blomman efter bästa förmåga. :)
Haha! Underbara Jenny!
Skicka en kommentar
<< Startsida