Gratis är inte bara gott...
... utan även en källa till frustration.
När jag idag surfade runt efter rabatt- och ransoneringskuponger hamnade jag på DENNA sida.
Jag blev givetvis överlycklig och kunde knappt hålla mig, jag ville åka till Hemköp och lösa in kupongen direkt! Vad som däremot inte gick direkt var inlösningen av kupongen.
Det var en relativt lugn kväll på Hemköp, men köerna ringlade ändå långa. Lite skumt. Efter att ha noterat hur folk viftat med såväl iPhones som Ericsson Hotlines förstod jag att det inte bara var jag som berikats med den elektroniska rabattkupongen.
Om det var tanken som räknades hade Garant varit vida uppskattade, men nu visade det sig att kassapersonalen inte kunde registrera rabatten utan det lyckades ungefär var tionde gång.
Detta ledde till att varje kund spenderade ungefär 5 minuter var i kassan i väntan på att den elektroniska rabattkupongen skulle fungera (alltså en kod som man fått i ett sms och som kassörskan skall slå in).
Det blev inte riktigt den good will Garant hade förväntat sig. Det bör dock påpekas att kassapersonalen på Hemköp vid Triangeln här i Malmö skötte sig exemplariskt och gjorde upplevelsen helt ok.
Ps. Min kupong var den enda som fungerade direkt så det kan även handla om någon sorts form av befogad prioriteringsordning av kunder.
När jag idag surfade runt efter rabatt- och ransoneringskuponger hamnade jag på DENNA sida.
Jag blev givetvis överlycklig och kunde knappt hålla mig, jag ville åka till Hemköp och lösa in kupongen direkt! Vad som däremot inte gick direkt var inlösningen av kupongen.
Det var en relativt lugn kväll på Hemköp, men köerna ringlade ändå långa. Lite skumt. Efter att ha noterat hur folk viftat med såväl iPhones som Ericsson Hotlines förstod jag att det inte bara var jag som berikats med den elektroniska rabattkupongen.
Om det var tanken som räknades hade Garant varit vida uppskattade, men nu visade det sig att kassapersonalen inte kunde registrera rabatten utan det lyckades ungefär var tionde gång.
Detta ledde till att varje kund spenderade ungefär 5 minuter var i kassan i väntan på att den elektroniska rabattkupongen skulle fungera (alltså en kod som man fått i ett sms och som kassörskan skall slå in).
Det blev inte riktigt den good will Garant hade förväntat sig. Det bör dock påpekas att kassapersonalen på Hemköp vid Triangeln här i Malmö skötte sig exemplariskt och gjorde upplevelsen helt ok.
Ps. Min kupong var den enda som fungerade direkt så det kan även handla om någon sorts form av befogad prioriteringsordning av kunder.
3 kommentarer :
varfor inte:)
Vad jag och säkert många andra undrar är: Var den god?
maste kolla:)
Skicka en kommentar
<< Startsida