(Friskrivningstext: Min egen svärmor är ej att beblanda med ordet "svärmor" som skällsord)Varning för lång och arg text.
Får användas i studiesyfte för att lära sig rasa.Efter ett stormig av-på-förhållande bryter jag härmed upp för gott med restaurangen Just like Mama´s på Ystadsgatan här i Malmö. Man kan bara göra bort sig ett visst antal gånger innan man är utom räddning.
Droppen kom ikväll när jag och Jenny beställde varsin pizza. Jennys pizza med parmaskinka visade sig vara oätlig och otuggbar varpå hon kontaktade Just like Mama´s för att reda ut det hela. Jenny lovades en ny pizza varpå jag sprang ner för att hämta den nygräddade läckerheten.
Väl där vägras jag den nya pizzan då jag inte har med mig den gamla (!). Personalen påpekade att de sagt till Jenny tre gånger i telefonen att hon måste ta med den gamla pizzan. Jenny vill minnas att det nämndes kort, men lät väldigt konstigt varför hon inte la större vikt vid det förmodade missförståndet.
Trots försök att uppnå någon form av förståelse över att jag köpt en pizza som smakade illa och sedan varit tvungen att gå tillbaka genom snöovädret för att hämta en ny och således tyckte att de kanske kunde göra ett litet undantag valde de att inte gå mig tillmötes. Istället valde de att vara synnerligen definitiva och oförstående över att en kund inte tyckte maten smakade gott.
Jag hade här inget annat val än att gå hem igen och hämta den gamla pizzan för att för tredje (!) gången ta mig genom snöovädret till Just like Mama´s.
Nu får jag vänta i kö innan de tar emot pizzan. Efter det får jag vänta på att personalen dels skall gå ut och "fixa" med ett bord och dels gå in i köket och pyssla.
Efter detta förklarar personalen att de tar sina reklamationer på allvar varför de måste ha tillbaka pizzan. Jag undrar här i mitt stilla sinne om det inte vore en god idé att i framtiden ta sina kunder på lika stort allvar.
Jag påpekar nu att jag ändå tycker att det är dålig service att låta en kund, som inte är nöjd med maten då den smakade illa, gå hem och komma in två gånger för att få någon form av upprättelse. På detta svarar personalen att det minsann inte var något fel på maten. Eftersom de är bättre på att bedöma det genom att veta att det är de själva som lagat den snarare än kunden som faktiskt ätit den.
Till saken hör att de lite nedlåtande i telefon frågade Jenny om hon verkligen ätit Parmaskinka förut.
För att verkligen göra mitt besök minnesvärt påpekar personalen att det inte var för att vara otrevlig de krävde att jag skulle gå hem en andra gång för att hämta pizzan, utan att det beror på att många utnyttjar denna teknik för att få gratispizza.
Kalla mig cynisk men är det inte lite otrevligt att indirekt, eller näst intill direkt, anklaga mig för att försöka lura till mig en gratispizza. Det är en restaurang vi talar om, inte en kvarterspizzeria.
HistoriaVi har bojkottat Just like Mama´s två gånger tidigare då de ena gången, likt idag, serverade en oätlig pizza och den andra gången var synnerligen otrevliga.
Det bör även påpekas att vi en gång i tiden höll Just like Mama´s som en av våra favoritrestauranger här i Malmö. Tiderna förändras.
FramtidFrån idag kommer vi aldrig sätta vår fot på Just like Mama´s och vi uppmanar er läsare att följa vårt exempel.